Rocky Road

Detta är numera en klassiker, som jag gjort ett antal år inför jul.
I början gjorde jag med mörk choklad, men eftersom de andra i familjen inte är så förtjusta i det, så har jag de senaste två åren gjort med ljus choklad istället.
Annars hade jag fått äta en väldans massa choklad själv, och det finns ju gränser..
Detta recept är hämtat från Leila Lindholm, men du kan i princip stoppa i vad som helst.
Läste nåt recept som även innehöll geléhallon..
 
 
ROCKY ROAD
 
600 g god choklad
2 påsar Dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter
 
Smält chokladen över vattenbad.
Blanda ihop alla ingredienser.
Lägg bakpapper i en form/plåt.
Häll smeten i formen, låt stå kallt och stelna.
Skär i lagom bitar, förvara kallt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0