Skolavslutningstårta

Förra veckan var det ju dags för skolavslutning (vart tog detta året vägen??)
Emmas klass ville att jag skulle hjälpa till att baka en tårta, o det var beskrivet ganska noga hur den skulle vara; en rulltårta fylld med sylt eller bär, garnerad med grädde o bär.
O givetvis ska ju Ulla göra sig till lite extra, o kokar egen vaniljkräm (som denna gång mer blev som en sås..).
Så jag gjorde en vanlig rulltårta, fyllde den med vaniljkräm (sås..) o skivade jordgubbar.
På spritsade jag grädde o garnerade med färska jordgubbar o hallon, o så lite flaggor på det.
När jag lämnade tårtan fick jag se en del av de andra tårtorna som andra föräldrar gjort.
En del ska inte baka.. Vissa tårtor som ut som roadkill, garnerade med.. GODIS! Hmm, inte så värst mycket bär i geléhallon o nonstop va??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0