Nutellacookies

 
Jag har en son som är väldigt glad i Nutella, och då tyckte jag
att dessa kakor kunde passa fint!
De var väldigt lättbakade, och blev härligt sega och knapriga.
Tyckte bara att det verkade lite konstigt med kylskåpskall Nutella,
hur får man då ut den ur burken liksom?
Men jag ställde in burken i kylen ca 30 min, så den blev lite småkall i alla fall.
 
 
NUTELLACOOKIES
 
Ca 24 stycken
 
1 ägg
1 dl strösocker
2 dl Nutella, kylskåpskall
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
 
 pärlsocker
hasselnötter
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda ihop ägg och socker.
Tillsätt Nutella och rör smeten slät.
Blanda ner mjöl och bakpulver i smeten och arbeta ihop allt till en smidig deg.
Rulla ca 24 bollar av degen, platta till dem och lägg på en plåt med bakpapper.
Strö över pärlsocker och tryck ner en hasselnöt i mitten av varje kaka.
Grädda kakorna mitt i ugnen 10-12 min.
Låt dem svalna på ett ugnsgaller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0