Chocolate chip cookies

Choklad, choklad, choklad och choklad, kan det bli bättre?
Fyllde år för några dagar sedan, och ville då har ett rejält
kakkalas, så jag fick baka massor.
Och bakade gjorde jag!
Bakade på förmiddagarna och jobbade på eftermiddagarna,
kan säga att jag var lite trött mot slutet av veckan, men då
skulle jag jobba helgen oxå!
I alla fallaså blev det kalas, 4 stycken som kunde/ville komma,
och jag som hade fika till 20 pers.. :(
Nåja, det blev fika på jobbet hela helgen, vilket ju alltid
är uppskattat!
Detta recept hittade jag i en Hembakat-tidning, och kommer från
min favorit, mumsmannen Roy Fares.
 
 
CHOCOLATE CHIP COOKIES
 
70 g rumstempererat smör
100 g farinsocker
45 g strösocker
55 g ägg (1st)
120 g vetemjöl
40 g kakao
5 g bikarbonat
2 g salt
50 g mörk choklad
50 g mjölkchoklad
50 g vit choklad
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör, farinsocker och strösocker fluffigt i en bunke,
blanda ner ägget.
Blanda i de torra ingredienserna och arbeta ihop till en deg.
Grovhacka all choklad och arbeta in den i degen.
Om degen känns kladdig: Plasta in den och låt den ligga i
kylen cirka 20 min.
Dela degen i 17-20 bitar, rulla bitarna till kulor och lägg dem
glest på plåt med bakpapper.
Platta till kulorna lite och grädda dem mitt i ugnen ca 10 min.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0