Bröllopstårta

 
 
Fick frågan om jag ville göra bröllopstårta till en
före detta jobbarkompis, och givetvis blev jag överlycklig!
Men, så ville de ha med marsipan, och jag och marsipan, vi
är inte direkt bästisar..
Men jag sa att jag i alla fall ville prova.
Så jag köpte hem ett färdigt marsipanlock, vilket jag senare fick
veta är myclet svårare att jobba med än när man kavlar själv..
Tårta blev det i alla fall!
Två till och med, jag ville spackla marsipantårtan med
marängsmörkräm, och då fick jag ju en hel del sådant över,
så jag gjorde en tårta som jag spritsade rosor på av krämen.
Marsipantårtan fyllde jag med rabarberkompott och
vaniljkräm, den andra med chokladmousse och
passionsfruktmousse.
Och så fick givetvis det blivande brudparet smaka, vi tog halva
tårtorna var, så vi här hemma fick smaka oxå.
Och de gillade den med rosorna bäst!
Så jag fick jobbet som bröllopstårtebagare, och dessutom
slapp jag fibbla med marsipanen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0