Laxröra

Denna goda laxröra lärde jag mig att göra när jag jobbade en period i fiskdisken.
Den passar bra att bara ha på mackan till frukost, eller så brer du den på tunnbröd, rullar ihop, låt ligga kallt ett tag, och skär sedan lagom stora bitar till snittar att servera till fördrinken.
Receptet är ju inte någon exakt vetenskap, utan man rör ihop lite efter tycke och smak, men detta är i alla fall ungefär vad jag
 
 
 brukar ha i, och då räcker det till ca 8 tunnbröd.
 
LAXRÖRA
 
3 små burkar creme fraiche
1 burk creme fraiche vitlök och parmesan
1 liten röd chili
1 rödlök
50 g sockerärtor
400 g varmrökt lax
200 g kallrökt lax
salt, peppar
en liten skvätt pressad lime
 
Hacka chili och rödlök fint, strimla sockerärtorna.
Skär laxen i mindre bitar, blanda allt med creme fraiche och krydda efter eget tycke och smak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0