Rulltårta till skolavslutningen

Här har det varit alldeles för tyst, alldeles för länge!
Men, jag har haft semester, o det har varit alldeles för varmt för att
ens fundera på att baka, eller för den delen sätta sig inne med datorn.
Nåja, här kommer en del som jag missat att lägga upp.
Vi börjar med en rulltårta, eller flera egentligen.
Här i Veinge får vi föräldrar den stora äran att gör varsin rulltårta
till skolavslutningen, till barn och föräldrar i klass F-3.
Jag fick göra ett par extra, en förälder var bortrest, och ett barn hade
skadat sig och kunde inte komma till skolan.
Så jag fick göra 4 stycken. En hel fick vi med hem igen, Mums!
Jag fyllde dem med vaniljkräm och skivade jordgubbar.
Och så pyntade jag dem med grädde, hela jordgubbar, och
lite smått från trädgården; fläderblommor, lavendelblommor,
nyponrosor och blad från den fantastiska chokladmyntan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0