ÄNTLIGEN! Och bröllopstårta

Ja äntligen funkar min dator som den ska igen!
Det har varit en lugn sensommar och tidig höst,
med alldeles för få beställningar.
Håller på med flyers, som ska sättas upp lite här
och var, och ev även delas ut i brevlådor.
Så kanske det dimper in lite fler beställningar!
Tispa gärna era vänner och bekanta, om det är någon
som ska kalas eller bara lite fika till jobbet!
 
 
Jag fick ju den stora äran att göra bröllopstårtan
till en före detta kollega.
Den blev fasligt lyckad om jag får säga det själv!
Brudparet var förstås också nöjda, även om de tyckte att
den var lite mäktig, men det visste jag att den var.
 
 
Jag gjorde först en browniebotten, på den lade jag
chokladmousse. Sedan en ljus tårtbotten, passionsfruktsmousse,
ännu en ljus tårtbotten, och sedan spacklades
och spritsades hela härligheten med marängsmörkräm
smaksatt med päron.
Som pricken över i, silverkulor och knallrosa rosor,
eftersom brudens bukett gick i silver och rosa!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättegod tårta och vacker också säger brudens mamma

Svar: Tack snälla du!
Ulla Arnum

2015-10-28 @ 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0