Svartvinbärsmarmelad med vanilj

 
 
Svarta vinbär är nog min absoluta favorit när det gäller saft, gelé och marmelad.
Både sött och syrligt på en och samma gång!
Men de är banne mig inte goda att äta som de är..
Denna marmelad funkar fint på rostemackan, eller kanske värmd ihop med lite glass?
Dock blev jag lite besviken, trodde att det skulle smaka mer vanilj.
Nästa gång tar jag nog i nån mer vaniljstång, eller förstärker smaken med lite vaniljsocker.
Kan kanske tillägga att de flesta av mina fina burkar har jag fyndat på diverse loppisar!
 
SVARTVINBÄRSMARMELAD MED VANILJ
 
1 liter svarta vinbär
5 dl syltsocker
1 vaniljstång
 
Koka ihop, låt puttra ett par minuter.
Ta upp vaniljstången.
Häll upp på varma, väl rengjorda burkar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0