Pannkakor

Ett litet snabbt lunchtips så här i stressade jultider.
Detta recept har jag burit med mig sedan min mamma lärde mig laga mat
hemma i Unnaryd.
Då gjordes pannkakor till ett helt kompani, med 2 liter mjölk och 10 ägg,
och man fick steka i två stekpannor på en gång, för att det inte skulle ta hela natten!
Men jäklar vad jag kan steka pannkakor nu!
Vill man ha pannkakorna lite fluffigare så kan man blanda i lite bakpulver.
Och vill man ha dem lite sötare, kanske till dessert, så kan man blanda i lite vaniljsocker.
Annars är receptet busenkelt!
 
PANNKAKOR
 
1 del ägg
1 del mjöl
2 delar mjölk
Vispa ihop och stek!
Och servera med hemmagjord sylt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0