Kladdiga chokladkakor

 
Ska ju ha fika här hemma på fredag, och håller som bäst på
att baka till dess.
Och jag vill ju gärna hitta lite nytt, så fikagästerna får
lite nya smakupplevelser!
Satt och titta runt på lite olika bakbloggar härom dagen,
och på Bakverk och Fikastunder hittade jag dessa små raringar.
Tyvärr har jag inte riktigt kommit underfund med hur man länkar,
men det finns ju Google! :)
Riktigt god blev de, och dessutom väldigt lättbakade.
Daimen går att byta ut mot vilken annan choklad du än känner för!
Nu är kruxet bara att jag har 2 äggulor över, vad ska jag göra med dem tro?
Får fundera på detta. Antagligen stoppar jag dem i smeten till
en mjuk kaka, som då blir lite extra fluffig!
 
 
KLADDIGA CHOKLADKAKOR
 
2 äggvitor
2½ dl florsocker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
2 dubbeldaim
 
Vispa ihop äggvitor och florsocker.
Rör ner kakao, vaniljsocker och finhackad daim.
Klicka ut ca 12 kakor på plår med bakpapper.
Grädda i 175 grader ca 10 min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0