Limedrömmar

Två goda saker i en, syrlig lime och spröda drömmar, mums!
Drömmar är min absoluta favoritkaka, och med lime blir det
ju bara helt galet gott!
Dessutom blev de, ursäkta språket, så jävla snygga!
Vet inte vad jag gjorde "fel", men så snygga drömmar har
jag aldrig lyckats göra förut!
Receptet kommer från Hembakat.
 

LIMEDRÖMMAR
 
150 g smör, rumsvarmt
2½ dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 dl neutral olja
1 lime, rivet skal
5 dl vetemjöl
½ tsk hjorthornssalt
 
Sätt ugnen på 150 grader.
Vispa smör, socker och vaniljsocker smidigt.
Tillsätt ojlan under omrörning, vänd ner limeskalet.
Blanda mjölet med hjorthornssaltet och arbeta ihop det
med övriga ingredienser till en smidig deg.
Forma degen till runda kulor och lägg på bakpappersklädd plåt.
Grädda kakorna mitt i ugnen ca 20 min.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack :)

Svar: Vassego! :)
Ulla Arnum

2015-05-21 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0